4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25973
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2302

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بیماران هموفیلی، تالاسمی ،دیابتی ،سرطانی کلیوی

دانلود تحقیق درمورد بیماران هموفیلی، تالاسمی ،دیابتی ،سرطانی کلیوی

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد بیماران هموفیلی، تالاسمی ،دیابتی ،سرطانی کلیوی

با دانلود تحقیق در مورد بیماران هموفیلی، تالاسمی ،دیابتی ،سرطانی کلیوی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بیماران هموفیلی، تالاسمی ،دیابتی ،سرطانی کلیوی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بیماران هموفیلی، تالاسمی ،دیابتی ،سرطانی کلیوی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بیماران هموفیلی، تالاسمی ،دیابتی ،سرطانی کلیوی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:67 صفحه

قسمتی از فایل:

 1 مقدمه

با گسترش تکنولوژی و شرایط گذار از جامعه سنتی به جامعه صنعتی به حجم دشواریها و رنج های انسان ها افزوده شده است و عوارضی چون اضطراب، افسردگی، خودکشی، اعتیاد، طلاق، فرار از تحصیل، احساس پوچی و .... را بیشتر از گذشته شاهد هستیم.

صرفنظر از اینکه استرس چگونه تعریف می شود، در رابطه با این عقیده که استرس در همه زندگی حضور دارد، اختلاف عقیده اندکی وجود دارد. معمولاًبیشتر مردم در اغلب روزها آن را تجربه می کنند. امّا اثرات آن بر روی سلامتی چندان آشکار نیست. یک بررسی که توسط آدلر[1] و متیوس[2] (1994) انجام شد، نشان داد در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه استرس می تواند آسیب پذیری را نسبت به برخی بیماریها از قبیل عفونت های تنفسی، بیماریهای عفونی و مسری وعوارض بارداری افزایش دهد، امّا شواهدی در جهت اثرات آن بر آسیب شناسی سایر بیماریها از قبیل سرطان و اختلالات غدد درون ریز بدست نیامد (به نقل از فولکمن، 2001). امّا حتّی اگر استرس فقط بر زیر مجموعه ای از بیماریها اثرگذار باشد، باز هم بررسی اثرات آن بسیار مهم است.

بیش از 50 سال پیش، کانگر[3] (1956) رسماً پیشنهاد کرد که نوشیدن مشروب در پاسخ به استرس به عنوان روشی است که تنش را کاهش        می دهد. از نقطه نظر این دیدگاه، نوشیدن مشروب یک شیوه مقابله با استرس است. نوشیدن از نظر هنجاری یک پاسخ ناسازگارانه تلقی شده، چرا که نه تنها به حل مسأله کمک نمی کند بلکه حتّی مشکل را تعدیل هم نمی کند. در حقیقت مصرف الکل معمولاٌ پریشانی را افزایش می دهد و سوء مصرف الکل اثر زیان باری روی تندرستی دارد. اینکه چنین رفتارهایی در واقع پاسخی به استرس هستند در مطالعه ای بر روی مردان مشروب خوار نشان داده شد( براون [4] و همکاران، 1995). آن مشروب خوارانی که سطوح بالایی از استرس را تجربه می کنند، احتمال بیشتری دارد که نسبت به افرادی که چنین استرسی را تجربه نمی کنند، دچار لغرش و خطا بشوند (به نقل از فولکمن،  2001).

به هر حال استفاده از الکل و یا موارد مشابه به عنوان شیوه مقابله ای تا حدودی به این بستگی دارد که فرد به طور کلی تا چه اندازه به اشکال اجتنابی مقابله تکیه می کند و به در دسترس بودن شیوه های
 مقابله ای  دیگر ، مهارت های اجتماعی و انتظارات در خصوص اثرات الکل نیز بستگی دارد ( کوپر[5] و همکاران ، 1992، به نقل از فولکمن، - 19) . یک سری مطالعات نشان داده اند که مقابله اجتنابی به ویژه، به طور جدی با مصرف الکل ارتباط دارد ( کرون کیت[6] و موس [7] ، 1984؛ تیمر[8] و همکاران ، 1985؛ کوپر و همکاران، 1988؛ موس و همکاران، 1990؛ به نقل از فولکمن، 2001).

رفتارهای ناسازگارانه مانند سیگار کسیدن و رفتار جنسی پرخطر
 ( ام سی کوسیک[9]  و همکاران، 1985؛ چزنی [10] ، 1988) نیز به عنوان پاسخ های مقابله ای به استرس تلقی می شوند. الکل، رفتار جنسی پرخطر، مصرف تفریحی دارو به عنوان اشکال رفتاری مقابله اجتناب
گریز مطرح می شوند ( لازاروس[11] و فولکمن[12] ،1984) که مستقیماً
 می توانند برای سلامتی مضر باشند   ( به نقل از فولکمن،  2001) .



Adler-[1]

[2] - Matthews

[3] Conger

[4] Brown

[5] Cooper -

[6]- Cronkite

[7] Moos -

[8] - Timmer

[9] - MC Kusick

[10] - Chesney

[11] -Lazarus

[12] - Folkman


4,000 تومان