4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22930
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2178
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله آشنایی با چاپ سیلک و روش های کاربرد آن

دانلود مقاله آشنایی با چاپ سیلک و روش های کاربرد آن

0 2.2k
دانلود مقاله آشنایی با چاپ سیلک و روش های کاربرد آن

با دانلود مقاله در مورد آشنایی با چاپ سیلک و روش های کاربرد آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله آشنایی با چاپ سیلک و روش های کاربرد آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله آشنایی با چاپ سیلک و روش های کاربرد آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد آشنایی با چاپ سیلک و روش های کاربرد آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:1 صفحه

قسمتی از فایل:

 برای تعیین قدمت چاپ سیلک بایدبه تاریخ چاپ در طلیعه های باستانی آن و نگاره های غارها و کتیبه ها نگاه جدی داشت.قدمت قدیمی ترین نگاره های مصور روی استخوان ،سنگ ،دیوار ها و غارها به ۱۵۰۰۰ - ۱۰۰۰۰ سال قبل می رسد‌. اولین اثرها با قرار دادن دست روی دیوار غار و فوت کردن رنگ قرمز گل اخری روی آن ایجادشده است. یکی از قدیمی ترین مدارک به دست آمده مهر داریوش پادشاه هخامنشی است که در موزه لندن نگهداری می شود‌.

در ۹۰۰ - ۶۰۰ سال پیش از میلادروش استنسیل در چین ،ژاپن و مصر شروع شد‌. در این روش برای جلوگیری از پاره شدن توری استنسیل از تارهای موی انسان یا حیوان برای ساخت آن استفاده می کردند‌. این روش در اواخر قرن ۱۸ در ژاپن با نام Yuzen Printing متداول گردیدکه در آن به جای موی انسان از نخ های ابریشم استفاده می کردند‌. در سال ۱۸۵۰ در شهر لیون فرانسه تحول از چاپ استنسیل به چاپ سیلک صورت گرفت. در آن زمان به دلیل استفاده از توری های ابریشم کلمه سیلک Silk به معنای ابریشم بر روی این چاپ باقی ماند‌. در سال ۱۹۰۷ امتیاز چاپ با شابلون های توری به نام ساموئل سیمون Samuel Simon در منچستر انگلیس ثبت گردید‌.
با کشف موادحساس به نور در سال ۱۹۵۰ و روش شابلون سازی و بکار بردن ماشین های سیلک و روتاری این صنعت پیشرفت چشمگیری داشته است.
برای چاپ سیلک به چندفاکتور نیاز داریم
کلاف یا همان فریم که بایدبا اندازه سفارشی که قصدانجام آن را داریم سفارش داده شودکه اغلب از جنس چوب میباشد
توری مناسب کار که دارای شماره های مختلفی است که به تناسب نوع کار در نظر گرفته می شود
هر شماره توری بیشتر باشدتوری دارای بافت ریزتری است ودر موردتوری توری ساخت کشور سوئیس از همه مناسبتر است
موادحساس که شامل دو قسمت میباشد۱.کلوییدیا همان نگهدارنده ماده حساس که نقش حلال وامولسیون ماده حساس را دارد
ماده حساس که به آن بی کرومات نیز گفته می شودکه همان بیکرومات آمونیوم میباشد
هر کدام از این موادبه تنهایی به نور حساسیت ندارندودر صورت مخلوط شدن خاصیت حساسیت به نور را میگیرندنسبت مخلوط شدن ۱/۱۰ میباشدکه یک بیکرومات و۱۰ قسمت کلوییدمیباشدالبته بسته به عواملی چون ماندگی مواددمای محیط و.... هر چقدر این نسبت رعایت نشوددر حساسیت تاثیر مستقیم میگذارد‌ 

4,000 تومان