8,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22549
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2271
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد نبوت

دانلود تحقیق در مورد نبوت

0 2.3k
دانلود تحقیق در مورد نبوت

با دانلود تحقیق در مورد نبوت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نبوت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نبوت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نبوت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:69 صفحه

قسمتی از فایل:

 

مقدمه

در ابتداي بحث نبوت خاصّه گفته شد كه زندگي پيامبران قبل از رسول گرامي اسلام در پرده اي از ابهام است، و ما براي دستيابي به زواياي زندگي آنها با مشكلات جدي روبرو مي باشيم. آن مشكلات را نيز يكي پس از ديگري برشمرديم و گفتيم: تنها ملاك ما براي پي بردن به زندگي انبياء قبل، قرآن كريم، روايات و احاديث صحيفه معصومين عليهم السلام مي باشد. به حول و قوه الهي آنچه از تاريخ انبياء سابق لازم بود در دسترس قرار داشت، گفته شد. اينك نوبت پرداختن به تاريخ زندگي مكرّم اسلام صلي الله عليه و آله و سلّم است. در رابطه با تاريخ رسول مكرم اسلام ما با مشكل مواجه نخواهيم شد. زيرا هيچ نكته اي از زندگي رسول گرامي اسلام در تاريخ پنهان نمانده است و چونان كف دست در برابر انسانها قرار دارد. به همين دليل است كه شما به هر كتابخانه اي در هر گوشه دنيا كه مراجعه فرمائيد مي توانيد دهها موضوع راجع به پيامبر اسلام بيابيد و از ‌آنها استفاده كنيد. پرداختن به تاريخ پيامبر مكرم اسلام و كنكاش در همه زواياي زندگي آن حضرت به دلايل گوناگوني صورت گرفته است.

اهم اين دلائل به شرح زير است: 1ـ رسول گرامي اسلام با ادعاي خاتميت براي هدايت بشر به سوي آنها مبعوث شده. خاتميت ادعايي است كه فقط و فقط در قرآن و سخنان پيامبر اسلام مطرح شده است. اين مطلب را نه از ساير كتب آسماني مي توانيد بيابيد و نه در سخنان ديگر انبياء الهي. گر چه پيروان اديان بزرگ آسماني مثل يهوديت و مسيحيت بعضاً چنين ادعايي دارند، اما اين گزاره را نمي توان در كتب و سخنان پيامبران آنها يافت و نيز هرگز دليل خردپسند و موجّهي نيز بر ادعاي آنها در دست نيست. اما قرآن نه تنها چنين ادعايي مي كند، بلكه دلائل خردپسند نيز براي آن اقامه مي نمايد و بشريت و ديگر اديان را به مقابله فرا مي خواند كه اگر دلائل عقل پسند و خردگرا داريد، بياوريد تا انسانها از آن استفاده كنند. 2ـ جذابيت تعاليم رسول الله عامل ديگري براي كاوش و كنكاش انديشمندان اسلامي و غير اسلامي بوده است. شما اگر تعاليم ساير انبياء را بنگريد، خواهيد ديد كه آنها به گوشه اي از زندگي و ابتلائات بشر پرداخته اند، اما تعاليم دين مبين اسلام اين امر را بر ما مسلّم مي كند كه در آن به همه زواياي زندگي بشر پرداخته شده است و خود رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله و سلّم نيز در سیرۀ رفتاري و گفتاري خود معقول عنه نگذاشته است. 3ـ رقابت دوستان و دشمنان او باعث شده است كه هيچ گوشه از زندگي او بر ما نامعلوم نماند. تاريخ هم دوستان او را به ما معرفي مي كند و هم دشمنانش را. هم استراتژي مبارزه دشمنانش را به ما مي گويد و هم همكارهاي دوستانش را در تبعيت از او به ما بازگو مي كند. و پرواضح است كه وقتي چنين رقابتي سخت بين دوست و دشمن يك شخصيت بر سر او در جريان باشد، هيچ گوشه اي از زندگي او مبهم نخواهد ماند. زيرا دشمنانش براي خراب كردن شخصيت او از هيچ حربه اي دريغ نخواهد كرد و دوستانش نيز در هيچ مرحله اي از حمايت و تبعيت و خنثي سازي نقشه هاي دشمنان دست نخواهد كشيد.

8,000 تومان