4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22169
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2345
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله مفهوم صنعتی شدن و فرهنگ صنعتی در ایران

دانلود مقاله مفهوم صنعتی شدن و فرهنگ صنعتی در ایران

0 2.3k
دانلود مقاله مفهوم صنعتی شدن و فرهنگ صنعتی در ایران

با دانلود مقاله در مورد مفهوم صنعتی شدن و فرهنگ صنعتی در ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مفهوم صنعتی شدن و فرهنگ صنعتی در ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مفهوم صنعتی شدن و فرهنگ صنعتی در ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مفهوم صنعتی شدن و فرهنگ صنعتی در ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

 صنعتی شدن مفهوم جدیدی است که ایرانیان آن را در فرهنگ گذشته خود نداشتند. در گذشته معمولا صنعت(Industry) و هنر(Art) مترادف هم به کار می‌رفت. البته در اروپا هم میان دو واژه صنعت و هنر نزدیکی وجود داشت. صنعت به معنای چیزی است که ساخته انسان و محصول اندیشه انسان است و ناشی از طبیعت نیست. صنعت در واقع مفهومی از ثروت اقتصادی است که ناشی از کار انسان است. صنعت به مفهوم کلی و عام به معنای اعمال خلاقیت انسان بر منابع طبیعی و آماده کردن آنها برای استفاده انسان‌ها است اما به معنای خاص در مقابل کشاورزی و خدمات، بخشی از اقتصاد کل جامعه تلقی می‌شود.

در عین حال باید توجه کرد هنگامی که از صنعتی شدن صحبت می‌شود در درجه اول منظور صنعت به معنای تصرف انسان در طبیعت برای ایجاد ثروت است و نه به معنای صنعت در مقابل کشاورزی و خدمات. در گذشته معمولا ثروت را امری داده شده در طبیعت می‌دانستند و انسان را دارای این استعداد که ثروت را خلق كند نمی‌دانستند اما در دوران مدرن درست برخلاف آنچه در گذشته عنوان می‌شد، بخش عمده ثروت جامعه محصول کار و صنعت انسان است به طوری که طبیعت بخش ناچیزی از ثروت کل جوامع را فراهم می‌کند. بنابراین اهمیت صنعت به دوران جدید و اندیشه مدرن باز می‌گردد

4,000 تومان