4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 21297
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 3089

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله معيارهاي استاندارد شير

دانلود مقاله معيارهاي استاندارد شير

0 3.1k
دانلود مقاله معيارهاي استاندارد شير

با دانلود مقاله در مورد معيارهاي استاندارد شير در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله معيارهاي استاندارد شير را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله معيارهاي استاندارد شير ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد معيارهاي استاندارد شير

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

 تعريف استاندارد :

استاندارد در لغت به معني نظم ، قاعده و قانون است . ليكن در رابطه با مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، اين واژه اينگونه تعبير مي شود : معيار و روشي كه بر اساس آن كيفيت يك كالا و خدمت ، مورد مقايسه و سنجش قرار مي گيرد .

از جمله وظايف مؤسسه استاندارد ، انجام تحقيقات به منظور تدوين استاندارد در راستاي ارتقاء محصولات توليد شده داخلي و كمك به بهبود روش هاي توليد و كارايي صنايع مي‌باشد .

 

تعاريف و اصطلاحات :

پاستوريزاسيون : فرايندي است حرارتي ، بر مبناي استقامت مقاوم ترين ميكروب بيماري زاي شناخته شده در مدت زمان مشخص ، براي از بين بردن تمامي ميكروبهاي بيماري زاي شير و به حداقل رساندن ميكروبهاي غير بيماري زا با حفظ حداكثر ارزش غذايي آن .

هموژنيزاسيون : هموژن كردن ، عملي است مكانيكي براي يكنواخت كردن چربي در تمام شير و جلوگيري از جدا شدن آن .

خواص شير :

امروز شير و فرآورده هاي آن اصلي ترين تامين كننده مواد مورد نياز بدن و حاوي بسياري از ريز مغذي ها و املاح است كه مصرف مستمر آن براي رشد ، استحكام استخوان و دندان ، افزايش هوش و توان كاري ، طول عمر و .. همواره از سوي متخصصان تغذيه توصيه مي‌گردد . 


4,000 تومان