4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 21236
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1885
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد مبدا و معاد

دانلود تحقیق در مورد مبدا و معاد

0 1.9k
دانلود تحقیق در مورد مبدا و معاد

با دانلود تحقیق در مورد مبدا و معاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مبدا و معاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مبدا و معاد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مبدا و معاد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

 خدا و هدايت انسان

لزوم بعثت پيامبران :
انسان در زندگي شخصي خويش ، به خوراک ، پوشاک ، مسکن ، بهداشت ، آموزش و استراحت نياز مند است . او براي بر آوردن اين نيازها از انديشه خود و ديگران بهره مي گيرد . اما آيا او از همه مصالح و مفاسد نيازمنديهاي جسم و جان خود آگاه است تا مبادا از چيزي بهره برد که براي بدن يا روحش زيانبار است ؟! همچنين ، انسان در زندگي اجتماعي نياز به همسر ، دوست ، همکار و رابطه با ديگران دارد و در اين موارد نيزاز راهنمايي عقل بهره مي گيرد . اما انسانها همه مصالح و مفاسد امور اجتماعي خويش را مي شناسند و انگيزه لازم براي پي جويي مصالح و دوري از مفاسد اجتماعي در آنان وجود دارد ؟!

نا رسايي عقل و دانش بشري :
با توجه به ابعاد مختلف انسان و مسائل پيچيده اي که در زمينه هاي گوناگون براي او پيش مي آيد ، مي توان دريافت که عقل ، توانيي پرداختن به تمامي آنها را ندارد و ضرورت وجود وسيله اي کارساز تر و قوانيني کامل که انسان بدين وسيله راه درست را باز شناسد ، ضروري است . انسان نمي تواند چنين قوانيني را پي ريزد ؛ زيرا ميزان کارآيي و مشکل گشايي عقل و دانش بشري در برابر انبوه مسائلي که در زندگاني مادي و معنوي اش خود مي نمايد ، بسيار نا چيز است . علم و دانش انسان ، محدود و نسبي است و در برابر مجهولاتش ، اندک : // و ما اوتيتم من العلم الا قليلا // (اسرا:85) و جز اندکي از دانش به شما داده نشده است .


4,000 تومان