4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 21208
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2070

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد سوره کوثر

دانلود تحقیق در مورد سوره کوثر

0 2.1k
دانلود تحقیق در مورد سوره کوثر

با دانلود تحقیق در مورد سوره کوثر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سوره کوثر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سوره کوثر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سوره کوثر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 بسم الله الرحمن الرحيم

إِنَّا أَعْطَيْنَاکَ الْکَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ (2) إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
سوره ي کوثرکوتاهترين سوره ي قرآن است وداراي سه آيه وده کلمه و چهل ودو حرف است. در مورد مکي يا مدني بودن آن اختلاف است. قول ابن عباس وکلبي و مقاتل بر مکي بودن وقول عکرمه ومجاهدوقتاده برمدني بودن آن است. تنها اختلاف قرائتي که در اين سوره ذکر شده است اين است که ابن محيصن وطلحه وزعفراني ، اعطيناک را انطيناک خوانده اندواين طبق لهجه ي عربهاي عاربه مي باشد.چنانکه اعشي در ديوان خود مي گويد: جيادک خير جيادالملوک تصان الجلال و تنطي الحلولا معناي تحت لفظي سوره: مابه تو کوثربخشيديم . پس براي پروردگارت نماز بخوان وقرباني کن . همانا دشمن تو ابتر است.

بررسي سوره:

رابطه اين سوره با سوره ماقبلش : در سوره قبل سخن از بخل آمده است و در مقابلش اين سوره با عطا شروع مي شود: الذي جمع مالاً وعدده # اعطيناک همچنين سهل انگاري درنماز ودر مقابل آن امر به نماز مي آيد: الذين هم عن صلاتهم ساهون # فصل ( اي دم علي الصلاة ) همچنين در مقابل ريا، قصد رضاي خدا مي آيد: الذين هم يرائون # لربک در مقابل ترک يتيم ومسکين و عدم همکاري اجتماعي، قرباني که بخشش و همکاري جامعه در آن نمايان است مي آيد: يدع اليتيم و لا يحض علي طعام المسکين ،يمنعون الماعون # وانحر 


4,000 تومان