8,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 20844
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1681

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله بررسي آراي دکتر حسين نصر در باب علوم اسلامي

دانلود مقاله بررسي آراي دکتر حسين نصر در باب علوم اسلامي

0 1.7k
دانلود مقاله بررسي آراي دکتر حسين نصر در باب علوم اسلامي

با دانلود مقاله در مورد بررسي آراي دکتر حسين نصر در باب علوم اسلامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسي آراي دکتر حسين نصر در باب علوم اسلامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسي آراي دکتر حسين نصر در باب علوم اسلامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد بررسي آراي دکتر حسين نصر در باب علوم اسلامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

 چكيده: تمام ارکان سنّت هم  از «ذات قدسي» مبعث مي‌شوند و هم رو به سوي آن دارند، و از اين‌رو رنگ و بوي قداست مي‌گيرند. علم سنّتي نيز، به عنوان يکي از اساسي‌ترين ارکان سنّت ـ خصوصاً در سنّت اسلامي که به معرفت منزلتي أعلي مي‌بخشد ـ با قداست عجين است و «علم مقدّس» نام مي‌گيرد.

علم اسلامي بر دو اصل اساسي استوار است. از آنجا که در اسلام «اصل توحيد» بالاترين مرتبت را دارد، تمامي اجزاء فرهنگ و تمدن و تفکر اسلامي بر آن ابتنا دارند. علم اسلامي نيز به تبع اينان، بر مبناي اين اصل بنيادين نضج مي‌گيرد و هدفي جز نماياندن آن ـ يعني بازنمايي وحدت در تمامي نمودها و در نتيجه بازنمايي سيماي ذات احدي در وراي آنها ـ ندارد. همچنين،‌ علوم اسلامي بر «اصل ساختار سلسله مراتبي طولي عالم و حقيقت» ابتنا دارند کما اينکه در اين اصل با علوم مقدس موجود در دل ديگر سنّت‌ها اشتراک دارند.


8,000 تومان