4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 20756
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2047
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله افترا و نشر اكاذيب

دانلود مقاله افترا و نشر اكاذيب

0 2k
دانلود مقاله افترا و نشر اكاذيب

با دانلود مقاله در مورد افترا و نشر اكاذيب در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله افترا و نشر اكاذيب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله افترا و نشر اكاذيب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد افترا و نشر اكاذيب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

 الف: تعريف افتراء

در لغت به معني دروغ بر بافتن آمده و در اصطلاح حقوقي نسبت دادن جرم به كسي به يك يا چند نفر به يكي از طرق مذكور در قانون است، مشروط بر اينكه صحت آور نسبت داده شده در مرجع صلاحيتدار قضايي ثابت نشود.

ب: فرق افتراء تهمت وبهتان با اشاعه اكاذيب

با توجه به مواد 697 و700 قانون تعزيرات ومواد 139 تا 164 قانون مجازات اسلامي تهمت و بهتان به معني دروغ بستن وفرق آن از اين حيث با افترا اين است كه از ديدگاه اخلاقي و شرعي، اگر كسي در حضور ديگران نقائص ومعايب واقعي شخصي غائبي را بازگو كند عمل و غيبت ساده است و اگر غيبت متضمن تذكار اعمال ناروانيي باشد كه واقعيت نداشته، ساخته ذهن خود گوينده باشد عمل او را تهمت به بهتان گويند حال اگر اين بهتان به يكي از صور مذكور در ماده 698 تعزيرات (269 .ق.م.ع) باشد در اصطلاح حقوقي اشاعه اي اكاذيب خوانده مي شود. به عبارتي ديگر بزه ي اشاعه اكاذيب مذكور در ماده 698 جرم عام تري است كه هم شامل  تهمت وبهتان يعني نسبت دادن امري خلاف واقع غير از جرم مي باشد.


4,000 تومان