8,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 19939
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2563
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود اقدام پژوهی چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم؟

0 2.6k
دانلود اقدام پژوهی چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم؟

فرهنگی عزیز برای دانلود فایل اقدام پژوهی با عنوان چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم؟  با قیمت بسیار مناسب همراه شما هستیم.جهت دانلود و مطالعه اقدام پژوهی چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم؟ با مشخصات 27 صفحه و در فرمت word و قابل ویرایش ادامه مطلب را بخوانید.شما میتوانید با اطمینان کامل بهترین اقدام پژوهی در مورد چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم؟ را از سایت ما دانلود کنید. 

نام فایل:اقدام پژوهی چگونه دانش آموزان خود را با نماز آشنا کنیم؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قیمت فایل:8000 تومان

قسمتی از فایل:

بيان مسأله

نماز به عنوان یک فریضه مذهبی دارای اثرات تربیتی درابعاد مختلف فردی،گروهی،بهداشتی و روانی در محدوده خانواده می باشد.اجرای فریضه نماز در شکل‌گیری صحیح روابط میان اعضای خانواده نقش عمده‌ای دارد. با اجرای این فریضه خانواده به یک محیط مقدس تبدیل شده،روابط افراد دارای قداست ویژه‌ای می شود و نوجوان در محیط خانواده،نماز را در خود درونی ساخته، خود را ملزم به رعایت دستورات بهداشتی و اخلاقی می داند.خانواده‌ای که اعضای آن با برپایی نماز به طهارت درونی خود می‌پردازند پشتوانه محکمی برای معنویت است که درمقابل ناملایمات زندگی آن‌ها را حمایت می کند.

چنین افرادی از نظر روحی توکل به خدا کرده،اعتماد به نفس داشته ودر مقابل مصائب ومشکلات خود را نمی‌بازند. در نتیجه اختلالات روحی مانند اضطراب،ترس،افسردگی،ازخودبیگانگی وخودکشی در چنین افرادی بندرت دیده می شود.(ماهنامه رشد،1390)مدرسه بعد از خانواده دومین نهادی است که در تمایل و رغبت دانش‌آموزان به نماز بسیار موثر است. از آنجا که مدرسه از لحاظ روابط گروهی وسیع‌تر است دانش‌آموزان در آنجا روابط گسترده‌ای پیدا می‌کنند. آنان در روابط آموزشی با دوستان،همکلاسان،معلمان و اولیای مدرسه قرار می‌گیرند. نماز یک عمل عبادی است. وقادر است این روابط را از سطح آموزش  بالا برده‌،در سطح تربیتی وفرهنگی قرار دهد.

در متون دینی مامثل قرآن کریم، نهج‌البلاغه وکتاب‌های حدیث به خواندن نماز تأکید شده وآمده است:نماز،وسیله‌ای برای پاک شدن از خودبینی است(نهج البلاغه ،حکمت252) به درستی که نماز انسان را از کار ناشایست باز می دارد.(عنکبوت،آیه45) نماز به پا دارید وزکات را اداکنید وبا این وسیله روح وجسم خود را نیرومند سازید وبدانید هر کار خیری برای خود از پیش می‌فرستید آن را نزد خدا خواهید یافت که محققاً خداوند به هر کار شما بیناست.(سوره بقره،آیه 110)...


8,000 تومان