8,000 تومان
  • فروشنده : darsifile

  • کد فایل : 65149
  • فرمت فایل دانلودی : docx
  • تعداد مشاهده : 108

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد ضعف در درس انشا

دانلود تحقیق در مورد ضعف در درس انشا

0 108

با دانلود تحقیق در مورد ضعف در درس انشا از وبسایت پی دی اف داک در خدمت شما عزیزان هستیم. این تحقیق ضعف در درس انشا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم. جهت دانلود تحقیق ضعف در درس انشا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ضعف در درس انشا 

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل: 12 صفحه

قسمتی از فایل:

انشا:دلیل ضعف و راهکار

 

1) اولین و ریشه ای ترین عاملی که موجبات ضعف در درس انشا را فراهم می کند عدم توجه به میزان دقت در جمله نویسی و جمله سازی پایه ی دوم ابتدایی است.متاسفانه شاهد این هستیم که با کم توجهی برخی آموزگاران محترم به ترکیب بندی درست،استفاده از لغات مناسب و زیبا نویسی در درس جمله سازی یا جمله نویسی پایه ی دوم فراگیران در مقاطع بالاتر جملاتی خارج از استاندارد زبان فارسی و کلماتی کاملا ابتدایی در متون و جملات خود مورد استفاده قرار می دهند.

2) مشکل دیگری که معمولا اکثر مسائل از آن ناشی می شود کم سوادی،بی سوادی و ناآگاهی کامل برخی از والدین است.والدین گرامی معومولا انشا را بعنوان درسی نمره آور تلقی می نمایند و بعضا انشای فراگیران را خوشان می نویسند که این کار صدمات جبران ناپذیری را به فراگیران وارد می آورد.سوالی که مطرح است:والدین گرامی تا کجا می توانید به جای فرزند خود بنویسید؟

3) نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه ی کتب آزاد در میان فراگیران.هر چند با اجرای طرح یار مهربان قدم مهم و بزرگی برای این مهم برداشته شده است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه ی مطلوب راه بسیار طولانی را پیش رو داریم.

4) متاسفانه شاهد هستیم که معلمان در مناطق دوزبانه برای راحتی کار فراگیران و از روی دلسوزی به زبان محلی با فراگیران صحبت می کنند که همین امر در عدم پیشرفت زبان ملی(فارسی) تاثیر چشم گیری دارد و فراگیران نمی توانند با ساختار و کلمات جدید زبان فارسی آشنا شوند.از معلمان عزیز خواهشمندیم که برای پیشرفت زبان فراگیران حتما در کلاس از زبان فارسی استفاده نمایند و فراگیران را تشویق کنند تا با معلمان همسو شوند.

5) یکی از دلایل ضعف و دلسردی فراگیران از درس انشا عدم پیگیری معلمان در  پاره ای از اوقات به دلایلی از قبیل کمبود وقت و گاهی سهل انگاری معلمان است.سوال:فراگیران تا کی می توانند با اشتیاق بنویسند و ما معلمان بی توجه باشیم؟

 

6) تکراری بودن موضوعات انشا:سوال:تا به کی می توان از فراگیران پرسید علم بهتر است یا ثروت؟بهار را توصیف کنید؟تابستان را چگونه گذراندید؟ ... و تا به کی فراگیران همان نشایی را به کلاس بیاورند که برادر و خواهر بزرگترش چند سال پیش نوشته اند،یا همان اشایی که بعضا پدر و مادر ها دردوران تحصیل خود نوشته اند و 20 گرفته اند!!!!

7) نبود معیار مناسب و تعریف شده برای ارزشیابی درس انشا: متاسفانه در اکثر اوقات ما برای سوال فراگیران در مورد اینکه چرا مریم 18 و من 17 گرفته ام جواب قاطع و قانع کننده ای نداریم!! و همین امر سردی و زدگی فراگیران از درس انشا را موجب می شود.

8) عدم فعالیت و برنامه ریزی معلم در کلاس انشا:متاسفانه برخی از معلمان ما چهارچوب کاری برای تقویت قوه ی تخیل،افزایش ذخیره لغانی،برطرف کردن اشکالات انشایی و ... را ندارند و در کلاس انشا تنها یک موضوع را در تابلو مشخص می کنند و فراگیران مکلّف می شوند تا در مورد آن مطلبی را نوشته و در کلاس ارایه دهند.

…  


8,000 تومان