7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 9677
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 3699
  • تعداد فروش: 44

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود پاورپوینت پودمان 3 اخلاق حرفه ای (درستکاری)

دانلود پاورپوینت پودمان 3 اخلاق حرفه ای (درستکاری)

0 3.7k
دانلود پاورپوینت پودمان 3 اخلاق حرفه ای (درستکاری)

دانلود پاورپوینت پودمان 3 اخلاق حرفه ای (درستکاری)
شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش پایه دوازدهم

فرمت فایل : PPTX
تعداد اسلاید های فایل : 30 اسلاید
حجم فایل : 3 مگا بایت 

مختصری از شرح 

 

معنای لغوی درستکاری
معنای استوار کار، حکیم، آنکه کارهایش به راستی و درستی انجام گیرد، درست کردار، و معتمد آمده است و مترادف درستکاری امانت دار، امین، ثقه، درست، درست کردار، صحیح العمل، فریور، مؤتمن، مصیب و نیکوکار است و متضاد آن دغل است.
تعریف اصطلاحی درستكاري ريشة درستكاري، (عزت نفس) است. به اين معنا كه انسان براي رسيدن به مقاصدش به نيروها و استعدادهاي خدادادي خود تكيه كند و در اين راه چشم به ديگران ندوزد و شخصيت، شرافت و آبروي خود را به ديگران نفروشد. البته انسان موجودي اجتماعي است و براي بقاي خود به رابطه با ديگران نيازمند است. پس لازم است در ارتباط با ديگران، نرم خو، مهربان و خوش گفتار باشد؛ اما در عين حال نبايد خود را خوار و زبون نمايد و نيازهاي خود را با تملق و چاپلوسي از ديگران بخواهد. بلكه در عين ادب و احترام، با حفظ عزت نفس بداند كه روزي ده حقيقي و مسبب السباب خداوند است و ديگران هر كس و هرچه باشند فقط ابزار و وسيله هستند.

كسي كه احساس عزت نفس مي كند، در برابر هيچ عظمتي جز خداوند متعال سر خم نمي كند و خود را در پيشگاه خداوند و مردم مسئول مي داند، كم كاري نمي كند، كار و خدمت بي كيفيت به مردم ارائه نمي كند، دروغ نمي گويد، در مقابل هيچ ظلمي تسليم نمي شود و هميشه از حق و حقيقت دفاع مي كند و خود نيز در عمل، به ديگران ظلم و ستم نمي كند، اهل فريب و خيانت نيست و خلاصه كار و خدمت خود را صادقانه و به درستي در اختيار ديگران قرار مي دهد و خلاصه : آنچه را براي خود مي پسندد براي ديگران هم مي پسندد و آنچه را براي خود نمي پسندد براي ديگران هم زشت و ناپسند مي داند. از سوي ديگر، ضعف نفس و از دست دادن افتخار و شرافت، منشأ هرگونه تخلف و زشت كاري اجتماعي است. كسي كه چشم به اين و آن دارد در واقع اراده و شعور خود را باور ندارد در نتيجه تملق ديگران را مي كند، هرچه ديگران بخواهند (هرچند غلط و خالف قانون) انجام مي دهد، به هر كار خالفي تن مي دهد، به هر ستمي راضي مي شود، از زير بار مسئوليت شانه خالي مي كند، به خاطر منفعت كلي زودگذر از كم و كيف كار مي کاهد، دچار كم كاري و كم فروشي مي شود و... .

وظيفة افراد نسبت به اجتماع
وظيفه هر فرد در اجتماع مانند هر عضو از بدن است. همان طور كه اعضاي بدن در كنار هم و در تعامل و همكاري با هم باعث بقا و دوام حيات بدن مي شوند، افراد اجتماع نيز در تعامل و همكاري با هم، يك جامعة سالم، پويا و رشيد را به وجود مي آورند.

تضمین دریافت-کیفیت فایل-خدمات پس از پرداخت

پاسخ دهی در تلگرام بانک فایل درسی معلمان:https://t.me/darsifile


7,000 تومان